Mensen die foto trekken van hun eten.

Moet ik met mijn restaurant op Instagram? Lees hier waarom.

Een vraag die vele restauranthouders zich stellen: “Moet ik op Instagram met mijn restaurant?” Het is een feit dat je niet op élk sociaal platform aanwezig MOET zijn. Het is aan te raden, maar als lokale handelaar haast onmogelijk.

Vandaar dat het belangrijk is om te beslissen op welke kanalen je al dan niet inzet. En ik zeg je met volle overtuiging, Instagram is als restaurant een MUST! Graag geef ik je enkele statistieken over het aantal foto’s er met bepaalde hashtags op Instagram staan:

  • 67,388,049 foto’s gedeeld met #foodporn
  • 149,465,659 foto’s gedeeld met #food
  • 21,333,223 foto’s gedeeld met #foodie

Met in totaal 400 miljoen gebruikers zijn deze cijfers toch vanzelfsprekend. Er wordt énorm veel gedeeld op Instagram over eten. Waarom? Wel, het achterliggende concept van Instagram is het delen van momenten. Het bijhouden van een digitaal fotoalbum als het ware. Omdat eten in onze cultuur nu net zo belangrijk is, worden er ook veel foto’s over gedeeld.

Naast het feit dat er veel gepraat wordt over eten op Instagram, zit je ook in een goede doelgroep. Je merkt dat Instagram vooral gebruikt wordt door een leeftijd tussen 18 en 35 jaar.

Kort samengevat, doen dus!

Zit je nog met een brandende vraag? Mail dan gerust naar sayhi@socialtaco.be en ik geef je zo snel mogelijk een antwoord!

BTW. Ik ga ervan uit dat je doorgeklikt hebt omdat je restauranthouder bent. Super! Reageer hieronder zeker de link naar je website. Ben nogal een foodie, misschien tot snel … 😉

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *